דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לדעת מהי אהבה? 

מאת    [ 22/12/2009 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 3118 פעמים ]

נראה לך שאתה מאוהב? למה נדמה לך? יש לך מושג מה זאת אהבה? האם אתה בטוח שלא מדובר בתשוקה או באשלייה חולפת? בואו ננסה ללמוד את ההבדלים בין התאהבות ואהבה, בין תשוקה וקשר ונשתדל לעשות סדר בבלגן.

בדרך כלל בחיים אנו מצויידים בכלים שעוזרים לנו לבחון סיטואציות שונות. אחד הכלים הטובים שעוזרים לנו בקבלת החלטות ובבחינת מציאות הוא האינטאיצייה. הבעיה שבמקרה של התאהבות, האינטואצייה שלנו די מנוטרלת. לכן, אחד הכלים הטובים שיכולים לעזור לנו במצב של התאהבות זה הדמיון.

עצמו עיניים ונסו לדמין. אם למשך חודש ימים הייתם אתם ובני זוגכם נמצאים על אי בודד. איך הייתם מרגישים? האם הסיטואציה הזאת מלחיצה אתכם או משרה עליכם הרגשה נעימה ורגועה?. יש לכם הרגשה שתהיו מאושרים עם בן בת הזוג בסיטואצייה שכזו? נסו להתמקד בחסרונות של כל אחד מכם כאשר אתם בסיטואצייה של אי בודד. נראה שהרגשות שמחשבות כאלו מעוררים מאפשרים לכם לבחון את הקשר ולהגיע למסקנות אמיתיות. אם אנחנו מתייחסים בעיקר לנקוטדות החולשה של הקשר וחושבים בעיקר על הבעיות שיקרו, סביר להניח שלאורך זמן, נקודות אלו יצוצו ויופיעו גם בחיים ובמציאות. אם אנו מרגישים שנקודות החולשה של הקשר בין בני הזוג לא קריטיות ומה שנותר הוא אושר והרגשה נעימה וטובה, סביר להניח שגם במציאות החיים לאורך זמן, הבעיות יפתרו והקשר יהיה חזק ויציב מספיק בשביל להתמודד עם בעיות שיופיעו.

יש סוגים שונים של קשר בחיים. ישנם קשרי עבודה, קשרי משפחה, קשרי חברות וידידות ועוד. קשר האהבה לא דומה לשאר הקשרים וממערכות ייחסים אחרות. כי בקשר אהבה מתווספים אלמנטים שיכולים לגרום לנו לבלבול ולתחושת אשלייה לא נכונה לגבי הקשר. למשל, גירוי ומשיכה מינית יש באפשרותם לנטרל את היכולת שלנו להבחין ולשפוט את מערכת הייחסים. גירוי מיני מנטרל את האינטואיצייה ואת נסיון החיים המצטבר שלנו. לכן, יש למצוא כלים אחרים שיעזרו לנו לבחון, לשפוט ולהחליט מהי אהבה אמיתית. והכלי האלטרנטיבי לאינטאיצייה הוא סימולציית מצבים בדימיון ובחינת התוצאות.

עוד דוגמה לסימולציית מצבים בדמיון.
נסו לדמיין את בן או בת הזוג בהופעה לא מחמיאה, דמיינו כיצד יראה הבן זוג שלכם בעוד 30 או 40 שנה, האם האהבה עדיין מפעמת בכם? האם הרצון להיות יחד בכל מצב לא משתנה? אם כן? אתם ברי מזל. זוהי כנראה אהבת אמת וזכיתם בפרס הגדול. אם הגעתם למצב זה עשו כל מה שאתם יכולים כדי לתחזק את האהבה שלכם. כי מצאתם לכם אהבה. ועכשיו האתגר הגדול יותר הוא לתחזק את  האהבה הזו.

ובכן, מה זאת באמת האהבה?
בראש וראשונה, אהבה היא נתינה. נתינה ללא דרישה לתמורה, נתינה שגורמת הנאה מעצם הנתינה. אהבה היא רגש שקיים ללא תנאים. אהבה אינה תלויה בדבר או בתנאים. אם זהו מצבכם, החשיבו את עצמכם כברי מזל. וזאת משום שרק אחוז קטן מהאנשים באמת חשו סוג רגש שכזה ואין ספק שזוהי חווייה אדירה וממלאת. כי בסופו של דבר אהבה היא אנרגייה אדירה שיכולה למלא אותנו ולגרום לנו להרגיש מלאים ומסופקים. בקיצור אהבה היא אושר. אבל רצוי להיזהר, כפי שציינו אהבה היא אנרגיה. וכמו כל אנרגיה, אם היא מאבדת שליטה ואנו לא יודעים להשתמש בה גם אנרגיית האהבה יכולה להפוך בקלות לאנרגיה מזיקה שעלולה לגרום נזקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב